środa, 18 maja 2016

Umiejętności Komunikacji Konstruktywnej

Umiejętności Komunikacji Konstruktywnej: 


1. Samoświadomość własnych potrzeb, o których nasyceniu/niedosycie sygnalizują emocje

tym samym: 

  • Inteligencja emocjonalna: rozpoznaję własne emocje, kiedy się pojawiają i rozumiem, co mi komunikują (o których potrzebach),


  • Podejmuję działania w kierunku spełniania własnych potrzeb (uwaga: w harmonii z potrzebami Innych osób! zasada "wygrana-wygrana").

Ten etap rozwoju samoświadomości to jakieś 20% czasu treningu (grupowego i indywidualnego).

2. Umiejętność dostrzeżenia emocji i potrzeb drugiej osoby i nawiązania kontaktu z tymi aspektami u niej/niego, zwana EMPATIĄ.
Zaufanie, a w tle: RESPECT

Nie zawsze mamy czas potwierdzić, czy dobrze odgadujemy. Nie zawsze dana osoba ma tyle zaufania, by pozwolić nam na tak osobisty kontakt. Dlatego ważne, aby rozwinąć tą umiejętność do tego stopnia, by czasem bez możliwości bezpośredniego kontaktu odgadywać te emocje i potrzeby z dużą trafnością i uwzględniać, w miarę możliwości. To bezpośrednio wpływa na poczucie bezpieczeństwa i zaufania w każdej relacji. 

Ta umiejętność to jakieś 60 % czasu treningu, rozwijana w czasie ćwiczeń SYTUACJI

3. Pozostałe 20 % czasu treningu to rozmowy o założeniach KK oraz wartościach, które transformują wraz z transformacją samego człowieka. Jest to niezwykle fascynujące: coraz głębszy kontakt z samą/samym sobą, sensem swojego życia i coraz większą jakością tego życia w pracy. 

SYTUACJE, w których używamy samoświadomości i empatii: 

1. Przypływ własnych silnych emocji: by szybciej zrozumieć swoją potrzebę i ją zaspokoić, by emocje nie przeszkadzały nam w pracy. 
2. Silne emocje innej osoby: gdy zdecydujemy się jej pomóc w zrozumieniu jej potrzeb i wybrać działania ku ich spełnieniu, by dana osoba szybciej/efektywniej mogła kontynuować pracę. 
3. Przewidywanie konfliktów, komunikacja i wybieranie strategii, które są w zgodzie z innymi i nie doprowadzają do konfliktu. 
4. Rozwiązywanie konfliktów, jeśli już się pojawią: zarówno kiedy my jesteśmy jedną ze stron jak i kiedy możemy stanąć w roli mediatora konfliktu kolegów/koleżanek z pracy. 
5. Trafniejsze rozpoznawanie potrzeb klientów. 
6. Rozumienie, co stoi za niezgodą klienta, za krytyką, za obwinianiem i innymi trudnymi komunikatami: zachowanie własnego balansu oraz pomoc klientowi w osiągnięciu jego balansu, co wpłynie na zwiększenie zaufania w relacji. 
7. Transformacja "obrazu wroga" w świadomy wybór działań w relacji, która jest wyzwaniem. Wczesne rozpoznanie powstającego muru ułatwia zapanowanie nad sytuacją. 
8. Przyjmowanie odmowy oraz odmawianie bez szkody dla relacji. 
9. Przykazywanie informacji zwrotnej wolnej od krytyki i generalnych ocen.
10. Rozwiązywanie własnych konfliktów wewnętrznych: np. gdy trudno nam podjąć decyzję lub wytrwać w decyzji.
11. Przełożenie powyższych umiejętności na życie prywatne (relacja w parze, z dziećmi, przyjaciółmi, sąsiadami, nasz stosunek do świata zewnętrznego, polityki itp.).


Koszt: 
Trening podstawowy dla grupy (max. 20 osób): 30 godzin, 23 500 zł netto 
Trening pogłębiający umiejętności: wg potrzeb, cena za godzinę: 780 zł netto
Sesje indywidualnie (coaching) i mediacje: cena za godzinę: 400 zł netto, możliwy abonament 
Cena dla rezydentów za granicą: zmieniona proporcjonalnie do PKB 


Autorka i trenerka: Agnieszka Pawlik, certyfikowana m.in. przez CNVC.org (USA), agnie.pawlik@gmail.com












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz